Difference between revisions of "Wissen wir wirklich alles?"

no edit summary
Line 1: Line 1:
{{main menu}}
{{main menu}}
{{Versions
 
| en = Are we sure to know everything?
| it = Siamo sicuri di sapere tutto?
| fr = Sommes-nous sûrs de tout savoir?
| de = Wissen wir wirklich alles?
| es = ¿Estamos seguros de saberlo todo?
| pt = <!-- portoghese -->
| ru = <!-- russo -->
| pl = <!-- polacco -->
| fi = <!-- finlandese/suomi -->
| ca = <!-- catalano -->
| ja = <!-- giapponese -->
}}
[[File:Question 2.jpg|left|150x150px]]
[[File:Question 2.jpg|left|150x150px]]
We are approaching the conclusion of the first section of Masticationpedia which essentially had the task of representing the status quo of diagnostics in the field of Orofacial pain and Temporomandibular Disorders. We have also presented the first obstacles that arise in the face of a correct, detailed and rapid diagnosis but perhaps it escapes the researcher and clinician a little that there are also problems and limitations outside the clinical context for example when thinking about the order effect of the information presented to the doctor to make the diagnosis. Once we know this cognitive phenomenon, how can we represent it statistically? Unfortunately, classical statistics with the famous and inflated Bayes Theorem is not suitable because the variables are not compatible. For this reason, before moving on to the presentation of the last two patients we highlighted some underlying anomalies.
Wir nähern uns dem Abschluss des ersten Abschnitts von Masticationpedia, der im Wesentlichen die Aufgabe hatte, den Status quo der Diagnostik im Bereich der Orofazialen Schmerzen und der temporomandibulären Störungen darzustellen. Wir haben auch die ersten Hindernisse vorgestellt, die sich einer korrekten, detaillierten und schnellen Diagnose entgegenstellen, aber möglicherweise entgeht dem Forscher und Kliniker ein wenig, dass es auch Probleme und Einschränkungen außerhalb des klinischen Kontextes gibt, wenn man beispielsweise an den Reihenfolgeneffekt der dem Arzt präsentierten Informationen zur Diagnosestellung denkt. Sobald wir dieses kognitive Phänomen kennen, wie können wir es statistisch darstellen? Leider eignet sich die klassische Statistik mit dem berühmten und überbewerteten Bayes-Theorem nicht, da die Variablen nicht kompatibel sind. Aus diesem Grund haben wir, bevor wir zur Vorstellung der letzten beiden Patienten übergehen, einige zugrunde liegende Anomalien hervorgehoben.


{{ArtBy|
{{ArtBy|
Line 26: Line 14:
{{Bookind2}}
{{Bookind2}}


=== Introduction ===
=== Einführung ===
During the previous chapters of Masticationpedia we wanted to highlight the diagnostic complexity in the field of Orofacial Pain and Temporomandibular Disorders (TMDs) which sometimes hide much more serious neurological and/or systemic pathologies with a diagnostic course of decades. One of the most striking data that emerges from research in the literature is the high prevalence of TMD (30%-50%) throughout the world<ref>Ouanounou A, Goldberg M, Haas DA. Pharmacotherapy in '''Temporomandibular''' '''Disorders''': A '''Review'''. J Can Dent Assoc. 2017 Jul;83:h7.</ref> combined with their variability between clinical studies (3-20%)..<ref>Poveda Roda R, Bagan JV, Díaz Fernández JM, Hernández Bazán S, Jiménez Soriano Y. '''Review''' of '''temporomandibular''' '''joint''' pathology. Part I: classification, '''epidemiology''' and risk factors. Med Oral Patol Oral Cir Bucal. 2007 Aug 1;12(4):E292-8.</ref><ref>Türp JC, Schindler HJ.Schmerz. Chronic '''temporomandibular''' '''disorders''']. 2004 Apr;18(2):109-17. doi: 10.1007/s00482-003-0279-x.PMID: 15067530 </ref><ref>Fricton JR. The relationship of '''temporomandibular''' '''disorders''' and fibromyalgia: implications for diagnosis and treatment.  Curr Pain Headache Rep. 2004 Oct;8(5):355-63. doi: 10.1007/s11916-996-0008-0.PMID: 15361319 </ref><ref>De Meyer MD, De Boever JA.The role of bruxism in the appearance of '''temporomandibular''' '''joint''' '''disorders'''].Rev Belge Med Dent (1984). 1997;52(4):124-38. PMID: 9709800  
Während der vorherigen Kapitel von Masticationpedia wollten wir die diagnostische Komplexität im Bereich der Orofazialen Schmerzen und der temporomandibulären Störungen (TMDs) hervorheben, die manchmal viel ernsthaftere neurologische und/oder systemische Pathologien mit einem diagnostischen Verlauf von Jahrzehnten verbergen. Einer der auffälligsten Daten, die aus der Forschungsliteratur hervorgehen, ist die hohe Prävalenz von TMD (30%-50%) weltweit in Kombination<ref>Ouanounou A, Goldberg M, Haas DA. Pharmacotherapy in '''Temporomandibular''' '''Disorders''': A '''Review'''. J Can Dent Assoc. 2017 Jul;83:h7.</ref> mit ihrer Variabilität zwischen klinischen Studien (3-20%).<ref>Poveda Roda R, Bagan JV, Díaz Fernández JM, Hernández Bazán S, Jiménez Soriano Y. '''Review''' of '''temporomandibular''' '''joint''' pathology. Part I: classification, '''epidemiology''' and risk factors. Med Oral Patol Oral Cir Bucal. 2007 Aug 1;12(4):E292-8.</ref><ref>Türp JC, Schindler HJ.Schmerz. Chronic '''temporomandibular''' '''disorders''']. 2004 Apr;18(2):109-17. doi: 10.1007/s00482-003-0279-x.PMID: 15067530 </ref><ref>Fricton JR. The relationship of '''temporomandibular''' '''disorders''' and fibromyalgia: implications for diagnosis and treatment.  Curr Pain Headache Rep. 2004 Oct;8(5):355-63. doi: 10.1007/s11916-996-0008-0.PMID: 15361319 </ref><ref>De Meyer MD, De Boever JA.The role of bruxism in the appearance of '''temporomandibular''' '''joint''' '''disorders'''].Rev Belge Med Dent (1984). 1997;52(4):124-38. PMID: 9709800  
</ref>  
</ref>
 
Wir fragen uns zunächst: Warum gibt es so viele Variationen in der Prävalenz von TMDs in der Bevölkerung zwischen den verschiedenen Studien, die in verschiedenen Teilen der Welt durchgeführt wurden? Ist es vielleicht ein Fehler im Design von Studien, statistischen Prozessen oder im Wissen? Wie dem auch sei, all dies hat die internationale wissenschaftliche Gemeinschaft veranlasst, nach neuen Paradigmen zu suchen, um den diagnostischen und therapeutischen Schaden durch ein Modell namens "Research Diagnostic Criteria" und mit den Initialen "RDC" einzudämmen. Jenseits der konzeptionellen Genauigkeit der RDC, die ausschließlich zur Unterscheidung zwischen Gesunden und TMD-Patienten entwickelt wurde, ein Thema, das im nächsten Abschnitt von Masticationpedia ausführlich behandelt wird, fanden wir uns in der Situation, Diagnosen schwerwiegender Pathologien bei Patienten zu stellen, die zuvor als TMDs diagnostiziert worden waren.
 
 


We ask ourselves, first of all: why is there so much variation in the prevalence of TMDs in the population between the various studies carried out in various parts of the world? Is it perhaps an error in the design of studies, statistical processes or knowledge? Be that as it may, all this has led the International Scientific Community to search for new paradigms to stem the diagnostic and therapeutic damage through a model called 'Research Diagnostic Criteria' and initialed as 'RDC'. Beyond the conceptual accuracy of the RDC created exclusively to distinguish the healthy from the TMDs sufferer, a topic that will be treated in detail in the next section of Masticationpedia, we found ourselves in the position of making diagnoses of serious pathologies in patients previously diagnosed as TMDs.




Editor, Editors, USER, admin, Bureaucrats, Check users, dev, editor, founder, Interface administrators, oversight, Suppressors, Administrators, translator
10,784

edits