Difference between revisions of "Store:EMen01"

no edit summary
Tags: Reverted Mobile web edit Mobile edit Visual edit
Tags: Reverted Mobile web edit Mobile edit Visual edit
Line 1: Line 1:
== Introduction ==
== Einführung ==
Before getting into the heart of the discussion about the pathology of our patient Mary Poppins, which from the previous chapters seems to be of a neuromotor type, specifically a 'Hemimasticatory Spasm', we must focus on some fundamental points that will help us understand the importance of the excursus of the chapters and at the same time better understand the essence of the process of deciphering the neurological signal, already mentioned several times.  
Bevor wir zum Kern der Diskussion über die Pathologie unserer Patientin Mary Poppins kommen, die aus den vorangegangenen Kapiteln einen neuromotorischen Typ zu haben scheint, insbesondere einen „hemimasticatorischen Spasmus“, müssen wir uns auf einige grundlegende Punkte konzentrieren, die uns helfen werden, die zu verstehen Wichtigkeit des Exkurses der Kapitel und gleichzeitig das Wesen des Prozesses der Entschlüsselung des bereits mehrfach erwähnten neurologischen Signals besser verstehen.  


Comencemos diciendo que no es tan complejo hacer un diagnóstico de 'Espasmo Hemimasticatorio', es hacer un diagnóstico diferencial entre Espasmo Hemimasticatorio y Hemifacial porque no depende solo de las zonas nerviosas involucradas, sino que más aún lo es de comprender la naturaleza de la enfermedad para abordar, posteriormente, una terapia adecuada.
Comencemos diciendo que no es tan complejo hacer un diagnóstico de 'Espasmo Hemimasticatorio', es hacer un diagnóstico diferencial entre Espasmo Hemimasticatorio y Hemifacial porque nodepende solo de las nerviosas involucradas, sino que más aún lo es de comprender la naturaleza de la enfermedad Abs abordar, posteriormente, una terapia adecuada.


First, we must consider movement disorders that can be defined as involuntary or abnormal movements triggered by trauma to the cranial or peripheral nerves or roots...<ref>{{cita libro  
Zunächst müssen wir Bewegungsstörungen betrachten, die als unwillkürliche oder abnormale Bewegungen definiert werden können, die durch ein Trauma der kranialen oder peripheren Nerven oder Wurzeln ausgelöst werden.<ref>{{cita libro  
  | autore = Jankovic J
  | autore = Jankovic J
  | titolo = Peripherally induced movement disorders
  | titolo = Peripherally induced movement disorders
Line 20: Line 20:
  | LCCN =  
  | LCCN =  
  | OCLC =  
  | OCLC =  
  }}</ref> From this it is contextual to consider involuntary movements including spasms also pathologies of the Central Nervous System as well as the peripheral. In a study by Seung Hwan Lee et al. Two vestibular schwannomas, five meningiomas, and two epidermoid tumors were included. Hemifacial spasm occurred on the same side of the lesion in eight patients while it occurred on the opposite side of the lesion in one patient. Regarding the pathogenesis of hemifacial spasms, in six patients the vessels were found to be involved, in one patient the tumor affected the lining of the facial nerve, hypervascular tumor compression of the facial nerve without damage to the vessels in one patient and one patient. Enormous tumor compressing the brainstem thus involving the contralateral facial nerve in another patient. The hemifacial spasm resolved in seven patients, while in two patients with vestibular schwannoma and epidermoid tumor they temporarily improved and then reappeared after a month.   
  }}</ref> Daher ist es kontextabhängig, unwillkürliche Bewegungen, einschließlich Spasmen, auch Pathologien des zentralen Nervensystems sowie des peripheren Nervensystems zu berücksichtigen. In einer Studie von Seung Hwan Lee et al. Zwei vestibuläre Schwannome, fünf Meningeome und zwei Epidermoidtumoren wurden eingeschlossen. Hemifazialer Spasmus trat bei acht Patienten auf der gleichen Seite der Läsion auf, während er bei einem Patienten auf der gegenüberliegenden Seite der Läsion auftrat. Bezüglich der Pathogenese der Hemifacial Spasmen wurde bei sechs Patienten eine Beteiligung der Gefäße festgestellt, bei einem Patienten betraf der Tumor die Auskleidung des Gesichtsnervs, bei einem Patienten und einem Patienten eine hypervaskuläre Tumorkompression des Gesichtsnervs ohne Schädigung der Gefäße. Enormer Tumor, der den Hirnstamm komprimiert und somit bei einem anderen Patienten den kontralateralen Gesichtsnerv mit einbezieht. Der Hemifazialkrampf verschwand bei sieben Patienten, während er sich bei zwei Patienten mit vestibulärem Schwannom und Epidermoidtumor vorübergehend besserte und dann nach einem Monat wieder auftrat.   


<blockquote>Therefore, contributing causes of the central intracranial type should be taken into account, which could be a contributing cause of facial and/or masticatory spasm, for example, cases of vestibular schwannoma and epidermoid tumors.   
<blockquote>Daher sollten mitwirkende Ursachen des zentralen intrakraniellen Typs berücksichtigt werden, die eine mitwirkende Ursache für Gesichts- und/oder Kaukrämpfe sein könnten, beispielsweise Fälle von vestibulärem Schwannom und Epidermoidtumoren.   


</blockquote>
</blockquote>
Editor, Editors, USER, editor, translator
5,845

edits