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==Zusammenfassung== | |||
Orofazialer Schmerz ist oft multifaktoriell und daher schwierig zu diagnostizieren. Temporo-Mandibuläre Störungen (TMD), auch bekannt als Temporo-Mandibuläre Dysfunktion (TMD), können diagnostische Schwierigkeiten verursachen, da die Symptome mit anderen Kopfschmerzformen überlappen können. Um eine standardisierte diagnostische Bewertungsmethode zu entwickeln, wurden die Forschungsdiagnostischen Kriterien (RDC) eingeführt. Diese sollen die Wiederholbarkeit und Gültigkeit der diagnostischen Kriterien gewährleisten und helfen, ätiologische, präventive und risikofaktoren zu identifizieren. Die RDC wurden entwickelt, um eine standardisierte Klassifizierung von TMD zu ermöglichen und bestehen aus zwei Achsen: Achse I für die klinische Diagnose und Achse II für psychosoziale Faktoren und damit verbundene Behinderungen. Während die RDC eine verbesserte Diagnose von TMD ermöglichen, haben sie auch Kritik hervorgerufen, da sie manchmal andere organische oder neurologische Pathologien übersehen können. | |||
Ich hoffe, das hilft! Lass mich wissen, wenn du weitere Informationen benötigst. | |||
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A frequent feature of orofacial pain is the multifactorial nature of the pathology which makes the diagnosis even more complex. The Temporo Mandibular Disorders (TMD), for example, which the Anglo-Saxon countries call with various terminologies such as Temporo-Mandibular Disorders (TMDs), Cranio Facial Pain (CFP) and Temporo-Mandibular Joint Dysfunction (TMJ dysfunction), sometimes present diagnostic difficulties. The orofacial pain caused by DTM is often superimposed, as symptoms and clinical signs, on pain disorders that can be a manifestation of other forms of headache in which organic neurological-systemic pathologies can coexist. This clinical picture can make differential diagnosis difficult at least in the early stages of the disease.<ref>Sollecito T.P., Richardson R.M., Quinn P.D., Cohen G.S.:. Intracranial schwannoma as atypical facial pain. Case report. Oral Surg Oral Med Oral Pathol. 1993;76:153-6 </ref><ref>Shankland W.E.: Trigeminal neuralgia: typical or atypical? Cranio. 1993;11:108-12. </ref><ref>Graff-Radford S.B., Solberg W.K.: Is atypical odontalgia a psychological problem? Oral Surg Oral Med Oral Pathol. 1993;75:579-82.</ref><ref>Ruelle A., Datti R., Andrioli G.: Cerebellopontine angle osteoma causing trigeminal neuralgia: case report.Neurosurgery. 1994;35:1135-7.</ref> | A frequent feature of orofacial pain is the multifactorial nature of the pathology which makes the diagnosis even more complex. The Temporo Mandibular Disorders (TMD), for example, which the Anglo-Saxon countries call with various terminologies such as Temporo-Mandibular Disorders (TMDs), Cranio Facial Pain (CFP) and Temporo-Mandibular Joint Dysfunction (TMJ dysfunction), sometimes present diagnostic difficulties. The orofacial pain caused by DTM is often superimposed, as symptoms and clinical signs, on pain disorders that can be a manifestation of other forms of headache in which organic neurological-systemic pathologies can coexist. This clinical picture can make differential diagnosis difficult at least in the early stages of the disease.<ref>Sollecito T.P., Richardson R.M., Quinn P.D., Cohen G.S.:. Intracranial schwannoma as atypical facial pain. Case report. Oral Surg Oral Med Oral Pathol. 1993;76:153-6 </ref><ref>Shankland W.E.: Trigeminal neuralgia: typical or atypical? Cranio. 1993;11:108-12. </ref><ref>Graff-Radford S.B., Solberg W.K.: Is atypical odontalgia a psychological problem? Oral Surg Oral Med Oral Pathol. 1993;75:579-82.</ref><ref>Ruelle A., Datti R., Andrioli G.: Cerebellopontine angle osteoma causing trigeminal neuralgia: case report.Neurosurgery. 1994;35:1135-7.</ref> |
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